close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זכויות רפואיות

מערכת שורשטז טבת, תשפג09/01/2023

זכויות רפואיות הן נושא חשוב שצריך לדון בו כאשר מתייחסים לארצות הברית...

תגיות:
צילום: freepik
חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) הוא חוק שנחקק על ידי הקונגרס האמריקאי בשנת 1990, האוסר על אפליה על רקע מוגבלות.
ה-ADA מבטיח הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלות בהתאמות ציבוריות, תעסוקה, תחבורה, שירותי ממשל ממלכתיים ומקומיים וטלקומוניקציה.

זה גם מגן מפני אפליה על רקע נכות בכל הנוגע לכיסוי ביטוחי וגישה לטיפול רפואי.

ה-ADA
צילום: freepik
אוסר על אפליה של אנשים מוסמכים עם מוגבלות בכל התוכניות, הפעילויות והשירותים של גופים ציבוריים.

מהם גופים ציבוריים?
גופים ציבוריים הם ממשלות מדינה ומקומיות המספקות שירותים ציבוריים או גובים עמלות עבור השימוש בהם; הם כוללים מחלקות משטרה, בתי חולים, ספריות, מוזיאונים, מחלקות פארקים וסוכנויות עירוניות אחרות.

חברות פרטיות המציעות סחורות או שירותים לציבור הרחב עשויות להיחשב גם לגופים ציבוריים אם הן מחזיקות או שוכרות נכס הפתוחה לציבור הרחב או שנגבית עמלה עבור כניסה לכזו.

זכויות רפואיות הן מכלול זכויות משפטיות הניתנות לחולים ובני משפחותיהם. זכויות אלו כוללות את הזכות לקבל מידע על כל טיפול רפואי, הזכות לסרב לטיפול והזכות לקבל החלטות לגבי הטיפול בהם.

מהן זכויות רפואיות?
זכויות רפואיות הן מכלול זכויות שכל חולה צריכה לקבל גישה אליהן בכל הנוגע לבריאותו. אלה כוללים את הזכות לקבל מידע, הזכות לסרב לטיפול, הזכות לפרטיות וסודיות, והזכות לקבל החלטות לגבי הטיפול בהם.

שתי הזכויות הראשונות עוסקות במידע על מצבך הבריאותי ועל אפשרויות הטיפול. השלישית עוסקת בפרטיות וסודיות בכל הנוגע לתיעוד הרפואי שלך - אתה צריך לומר מי יכול לגשת אליהם. הרביעי קשור גם לפרטיות שלך מכיוון שאתה יכול להחליט איזה סוג של טיפול אתה רוצה או לא רוצה.

זכויות רפואיות הן זכויות של אנשים שמקבלים טיפול רפואי. אלה כוללים את הזכות להסכמה מדעת, לסרב לטיפול ולהיות חופשי מיחס אכזרי או משפיל.

הזכות להסכמה מדעת היא זכותו של המטופל לדעת איזה אבחנה ניתנה לו ומה הטיפולים הקיימים. לאחר מכן המטופל יכול להחליט אם הוא רוצה את הטיפולים הללו או לא. הזכות לסרב לטיפול היא שלמטופל יש את הזכות החוקית לומר לא כאשר רופא מציע לו הליך רפואי שאינו מעוניין בו. הזכות לא להיות נתון לטיפול אכזרי או משפיל היא שאין לכפות על מטופלים כל סוג של הליך רפואי בניגוד לרצונם, וגם לא להיות נתונים לשום סוג של התנהגות שעלולה לגרום לכך.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם היכנסו לאתר https://www.takana.co.il למידע נוסף
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה